.

.

Monday, March 25, 2013

Awak cinta tak apa yang awak buat?

Wachu wanna do? wachu wanna do? do wachu want, do wachu love! Ayat tersebut cukup menyifatkan tentang prinsip diri ini. Di kala bulan mengambang, hidup penuh pancaragam, konsert dan sebagainya. Hidup cuma sekali! Tak paham apa yang saya sampaikan? In a simple word, dalam hidup saya, saya kena buat benda yang saya suka. Jikalau dan bila saya buat jugak benda yang saya tak cinta, akhirnya saya akan dapat keputusan sangat memalukan diri. Dan disebabkan itu, saya memilih untuk buat benda yang saya suka. do what i love bak kata mat salleh. 

Tapi kadang-kadang apa yang kita nak, tak semestinya dapat buat kan? Beruntung dengan orang yang boleh hidup dengan passion yang dicintai. Tak semua orang boleh hidup macam tu. Saya? Saya merupakan kategori orang yang selalu tak dapat buat apa yang dicintai. Contohnya? Saya suka main hoki. Tapi saya tak di beri peluang untuk bermain lagi, dan menyertai hoki di sekolah merupakan saat paling manis hidup saya. Lagi? Saya minat tarian traditional, tapi saya tak berpeluang untuk ikut menyertai kerana masa yang tak mengizinkan. sobs, sobs, sobs. 

Dan kadangkala kita belum jumpa apa yang kita minat. Hidupkan masih muda, Banyak lagi pengembaraan yang belum diterokai. maafkan diri ini jikalau menggunakan ayat Bahasa Melayu yang skema. Sebabnya terasa diri ini poyo malam ni untuk menulis apa yang terbuku, berbuku buku dihati. Dan untuk tahun lepas, buat pertama kalinya, saya jumpa benda baru yang saya jatuh cinta untuk dibuat. Event planner. Saya mengucapkan bebanyak terima kasih kepada pihak MEBA UiTM, (Member of Accounting) sebab memberi peluang pada diri ini untuk mengendalikan event yang terbesar di UiTM. I love doing that. Dan keputusan event tersebut amat membanggakan. Wah statement yang rasa nak tendang pintu. 

So saya berharap semua yang baca nukilan saya ini terus membuat apa yang dicintai. Kadangkala apa saja dugaan yang kita hadapi menjadi mudah apabila kita cinta pada sesuatu itu. Dan untuk diri ini, clearly, bowling is not my passion, beratus kali main bowling pon saya tetap tak boleh baling bola tu. why? because i don't love bowling. 

But whatever is, Be yourself. Do whacu love dan jangan berhenti untuk membuat apa yang di cintai. Sometimes, kita takut nak beritahu pada dunia apa yang kita suka, takut dipandang sinis ataupun takut diketawakan. Don't worry, as long as you feel awesome do whacu love, why bother them? Look surrounding you, akan ada orang lain yang terima diri u siapa. Contohnya, kebanyakannya yang boleh menerima diri kita seadanya adalah kawan baik kita. Why? Even bila kita terjatuh, bestpreng kita tu gelak sampai terkentut, masih dia juga yang menghulur tangan untuk membantu. Masih dia jugak yang menepuk bahu kita memberi semangat. Ouhhh bestpreng awak tak begitu? Awasss! Dia berpura-pura menjadi bestpreng awk. 

Be yourself and embrace the positivity. 

Nukilan ini akan diakhiri dengan lagu ini. 


You love that? Just do it. :) 



No comments: